Villkor för beställningar via arkitekt.se

Följande villkor gäller alla beställningar som görs av kunden hos Sveriges Arkitekters ArkitektService AB på webbplatsen arkitekt.se.

Allmänna villkor

ArkitektService är ett helägt dotterbolag till Sveriges Arkitekter.

Säljare är ArkitektService AB, box 5021, Storgatan 41, 102 41 Stockholm. Telefon 08-505 577 00, e-post kansli@arkitekt.se eller ekonomi@arkitekt.se. organisationsnummer 556325-9976.

Försäljningen riktar sig till företag, alla priser som anges är exklusive moms. Alla priser angivs i svenska kronor, SEK.

Genom att använda arkitekt.se godkänner du att följa villkoren som anges i detta dokument. Försäkra dig om att du har läst igenom och förstått dessa villkor innan du gör din beställning.

Kortköp

Du kan ange dina betalningsuppgifter då du gör beställningen genom att använda ett giltigt betalkort. Aktuellt belopp dras direkt på ditt kort. ArkitektService förbehåller sig rätten att kontrollera betalkortets giltighet, att utrymme för debitering av beställningens värde finns och att köparens adressuppgifter stämmer. Vi kan neka köp till följd av dessa kontroller.

Vi accepterar följande betalkort: VISA och MasterCard. Betalningen sker via NETS. All dina personliga uppgifter och kreditkortsuppgifter hanteras säkert i enlighet med NETS villkor.

Avbokning eller inställda event

Ställer arrangören in kurs eller event du betalt för, återbetalas hela beloppet. Avbokar du själv mer än 30 dagar innan kurs eller event ska hållas återbetalas 90 procent av avgiften.

Övrigt

Du är skyldig att ange en korrekt e-postadress och att informera ArkitektService om din e-postadress ändras. Observera att ArkitektService förbehåller sig rätten att skicka begäran om betalning till din e-postadress.

Du får ditt kvitto efter genomförd transaktion i Nets.