Studenternas årsmöte 2018 - Sveriges ArkitekterSveriges Arkitekter
Sveriges Arkitekter

Är du engagerad i Sveriges Arkitekter Studenterna och intresserad av att vara med och påverka Sveriges Arkitekter Studenternas framtid på ett nationellt plan? Vill du göra din röst hörd? Är du nyfiken på Krakow? Då ska du hänga med på vårt årsmöte.

Anmäl ditt intresse till Studenternas årsmöte 2018 här!

Årsmötet är Sveriges Arkitekter Studenternas högsta beslutande organ och samlar studenter från alla Sveriges arkitektutbildningar för att sätta upp riktlinjer för kommande verksamhetsår. Till mötet kommer omkring 60 personer: de studenter som valts till årsmötesledamöter på sin skola, Sveriges Arkitekter Studenternas styrelse, engagerade inom organisationen och studentsamordnare Nina Maanmies. Även du som inte kan närvara vid mötet kan komma med idéer om verksamhetsåret 2018. Senast den 5 januari behöver styrelsen ha mottagit din motion, mejla till ordforande@arkitektstudenterna.se. Hör gärna av dig tidigare om du vill bolla ditt förslag eller få tips om hur du skriver en motion. Mötesordförande är Dina Oetterli, verksamhetschef på jagvillhabostad.nu, och hon kommer se till att mötet flyter på bra och är demokratiskt.

Helgen är ett kul tillfälle att upptäcka Krakow tillsammans med ett stort gäng arkitekturintresserade. Förra året var vi i Köpenhamn, läs gärna om hur vi hade det då.

Hoppas vi ses!